Kierowcy od wielu lat czekają na możliwość korzystania z pełnego Warszawskiego Węzła Drogowego, utworzonego z dróg ekspresowych. Wszystko wskazuje jednak na to, że w najbliższych latach planowana inwestycja nie zostanie utworzona. Trasa docelowo będzie miała ok. 82 km a w jej skład będą wchodzić drogi ekspresowe S2, S7, S8 i S17.Jak informuje portal conadrogach.pl, do tej pory kierowcy korzystają z nieco więcej niż połowy Warszawskiego Węzła Drogowego. W budowie są krótkie odcinki dróg S2, czyli opóźniony tunel na Ursynowie oraz S17 przy węźle Lubelska.- Końcowy fragment, część Wschodniej Obwodnicy Warszawy w ciągu drogi ekspresowej S17, cały czas znajduje się w fazie przygotowań i decyzji - alarmuje portal conadrogach.plJuż teraz trasa mogłaby być dłuższa jednak cały czas przedłużają się problemy z oddaniem do użytku tunelu pod warszawskim Ursynowem. 1 września GDDKiA poinformowała, że tunel jednak nie zostanie oddany do użytku we wrześniu. Według planów miałoby to się stać jeszcze tej jesieni. Wschodnia Obwodnica Warszawy będzie wchodzić w skład drogi ekspresowej S17 i to właśnie na ten odcinek, kierowcy czekają najdłużej. Do zamknięcia pełnego "okręgu" wokół stolicy brakuje 16,3 km WOW, pomiędzy węzłami Drewnica i Lubelska.Na trasie S17 brakuje trzech odcinków: węzeł Drewnica - węzeł Ząbki (ok. 3,6 km), węzeł Ząbki - węzeł Warszawa Wschód (ok. 10,2 km) oraz węzeł Warszawa Wschód - węzeł Lubelska (ok. 2,5 km).W planach jest wybudowanie pięciu węzłów - Ząbki, Rembertów, Poligon (zjazd techniczny dla wojska), Warszawa Wschód (Zakręt) oraz Lubelska.Jak donosi portal conadrogach.pl, w budowie jest jedynie, 2,5 km odcinek pomiędzy węzłem Lubelska (połączenie z drogą S2 - Południową Obwodnicą Warszawy) a węzłem Warszawa Wschód (Zakręt).- Realizacja odcinków Warszawa Wschód (Zakręt) - Ząbki oraz Drewnica - Ząbki, utknęła w martwym punkcie, z uwagi na uchylone decyzje środowiskowe i w najbliższym czasie nie ma perspektyw na ogłoszenie przetargów dla tych zadań - informuje portal conadrogach.plTrasa szybkiego ruchu, która będzie otaczać całą Warszawę, w planach rządzących ma usprawnić dojazd m.in. do portów w Gdańsku i Gdyni. - Wschodnia Obwodnica Warszawy ma się stać odnogą trasy Via Carpatia. Najpierw poprowadzi jako S17 z Lublina do Warszawy, a potem jako S7 do Trójmiasta. Tym samym rząd chce zapewnić dobry dojazd do portów w Gdańsku i Gdyni także ze wschodniej części kraju - informuje "Dziennik Gazeta Prawna".
Wypadek na trasie S7. Dwie osoby są ranne po zderzeniu dwóch samochodów. Na trasie trwają prace policji. Droga w kierunku Gdańska jest zablokowana. - Do wyjeżdżających nad morze. Trasa numer 7 stoi. Był wypadek. Tworzy się mega korek - napisała nasza czytelniczka.Jak podała z kolei straż pożarna, dwie osoby poszkodowane trafiły do szpitala. Jedno z aut wpadło do rowu.- Otrzymaliśmy zgłoszenie, że wypadkowi uległy dwa samochody osobowe. Do działań zadysponowano łącznie pięć zastępów straży pożarnej w tym dwa Państwowej Straży Pożarnej i trzy Ochotniczej. Na miejscu pojawiło się też pogotowie i nadal jest policja, która bada sprawę - powiedział nam mł. bryg. Tomasz Wołoszyn ze straży pożarnej w Nowym Dworze Mazowieckim.Na miejscu są strażacy, policjanci i ratownicy medyczni.
Główna Dyrekcja Dróg i Autostrad poinformowała o otrzymaniu ostatecznej decyzji środowiskowej dla budowy trasy S7 na odcinku Warszawa-Kiełpin. Otwiera to drogę dla GDDKiA do pozyskania finansowania na realizację inwestycji.Przyszły odcinek drogi ekspresowej S7 pomiędzy Kiełpinem i Trasą Armii Krajowej w Warszawie, ułatwiający dojazd do stolicy od północy, będzie miał po trzy pasy ruchu w każdym kierunku, a w niektórych miejscach nawet cztery. - Trasa o długości około 12,9 km w początkowej części przebiegać będzie po istniejącym śladzie ul. Kolejowej w Dziekanowie Leśnym. Następnie, za węzłem Kolejowa w kierunku Kanału Młocińskiego, zaprojektowana będzie na nasypie - informuje Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka prasowa GDDKiA.Dalej droga będzie biegła wschodnim obrzeżem Kampinoskiego Parku Narodowego, aż do węzła Wólka Węglowa. Droga przez Bemowo oraz Bielany ma przebiegać pod ziemią dwoma tunelami. - Następnie, za ul. Arkuszową w Warszawie, planowana trasa zejdzie do tuneli - pierwszego o długości około 1000 m i kolejnego o długości około 1100 m. Po wyjściu z tuneli wznosie się ponad teren nad drogą ekspresową S8 - komentuje Tarnowska Pomiędzy tunelami zaprojektowano węzeł Generała Maczka, a na przecięciu dróg ekspresowych S8 i S7 zaplanowano węzeł NS. - Oprócz wspomnianych tuneli powstaną również wiadukty, przejścia podziemne, kładki pieszo-rowerowe oraz urządzenia ochrony środowiska, tj. ekrany akustyczne. Wykonawca robót wybuduje również przejścia dla zwierząt i ogrodzenie trasy - dodaje rzeczniczka GDDKiA. Wjazd na trasę S7 będzie możliwy poprzez następujące węzły: Kolejowa, Wólka Węglowa, Generała Maczka, NS (połączenie z Trasą Armii Krajowej S8).Główny Dyrektor Ochrony Środowiska wprowadził zmiany w decyzji środowiskowej w zakresie m.in. lokalizacji zaplecza budowy, przeprowadzenia wycinki drzew i krzewów kolidujących z przyszłą trasą, skontrolowana - przed rozpoczęciem robót - obszaru budowy pod kątem występowania zwierząt, zabezpieczenia drzew w rejonie budowy przed uszkodzeniami czy zapewnia szczególnego nadzoru herpetologa (badacz płazów i gadów).- Harmonogram realizacji odcinka S7 Warszawa-Kiełpin będziemy mogli podać po uzyskaniu środków finansowych. Przygotowujemy dokumentację niezbędną do ogłoszenia przetargu na kolejny etap realizacji inwestycji - informuje Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka prasowa GDDKiA.
Około godziny 12 na trasie S7 w kierunku Krakowa kierowca bmw uderzył w barierki. W efekcie samochód dachował. Ranny mężczyzna został przetransportowany do szpitala.