Kierowcy od wielu lat czekają na możliwość korzystania z pełnego Warszawskiego Węzła Drogowego, utworzonego z dróg ekspresowych. Wszystko wskazuje jednak na to, że w najbliższych latach planowana inwestycja nie zostanie utworzona. Trasa docelowo będzie miała ok. 82 km a w jej skład będą wchodzić drogi ekspresowe S2, S7, S8 i S17.Jak informuje portal conadrogach.pl, do tej pory kierowcy korzystają z nieco więcej niż połowy Warszawskiego Węzła Drogowego. W budowie są krótkie odcinki dróg S2, czyli opóźniony tunel na Ursynowie oraz S17 przy węźle Lubelska.- Końcowy fragment, część Wschodniej Obwodnicy Warszawy w ciągu drogi ekspresowej S17, cały czas znajduje się w fazie przygotowań i decyzji - alarmuje portal conadrogach.plJuż teraz trasa mogłaby być dłuższa jednak cały czas przedłużają się problemy z oddaniem do użytku tunelu pod warszawskim Ursynowem. 1 września GDDKiA poinformowała, że tunel jednak nie zostanie oddany do użytku we wrześniu. Według planów miałoby to się stać jeszcze tej jesieni. Wschodnia Obwodnica Warszawy będzie wchodzić w skład drogi ekspresowej S17 i to właśnie na ten odcinek, kierowcy czekają najdłużej. Do zamknięcia pełnego "okręgu" wokół stolicy brakuje 16,3 km WOW, pomiędzy węzłami Drewnica i Lubelska.Na trasie S17 brakuje trzech odcinków: węzeł Drewnica - węzeł Ząbki (ok. 3,6 km), węzeł Ząbki - węzeł Warszawa Wschód (ok. 10,2 km) oraz węzeł Warszawa Wschód - węzeł Lubelska (ok. 2,5 km).W planach jest wybudowanie pięciu węzłów - Ząbki, Rembertów, Poligon (zjazd techniczny dla wojska), Warszawa Wschód (Zakręt) oraz Lubelska.Jak donosi portal conadrogach.pl, w budowie jest jedynie, 2,5 km odcinek pomiędzy węzłem Lubelska (połączenie z drogą S2 - Południową Obwodnicą Warszawy) a węzłem Warszawa Wschód (Zakręt).- Realizacja odcinków Warszawa Wschód (Zakręt) - Ząbki oraz Drewnica - Ząbki, utknęła w martwym punkcie, z uwagi na uchylone decyzje środowiskowe i w najbliższym czasie nie ma perspektyw na ogłoszenie przetargów dla tych zadań - informuje portal conadrogach.plTrasa szybkiego ruchu, która będzie otaczać całą Warszawę, w planach rządzących ma usprawnić dojazd m.in. do portów w Gdańsku i Gdyni. - Wschodnia Obwodnica Warszawy ma się stać odnogą trasy Via Carpatia. Najpierw poprowadzi jako S17 z Lublina do Warszawy, a potem jako S7 do Trójmiasta. Tym samym rząd chce zapewnić dobry dojazd do portów w Gdańsku i Gdyni także ze wschodniej części kraju - informuje "Dziennik Gazeta Prawna".