wawainfo.pl > Wiadomości > Nowe tramwaje Hyundai Rotem nie mieszczą się na przystankach? Półgodzinny przejazd zająć miał kilka godzin
Paweł Sekmistrz
Paweł Sekmistrz 19.03.2022 03:28

Nowe tramwaje Hyundai Rotem nie mieszczą się na przystankach? Półgodzinny przejazd zająć miał kilka godzin

Wadliwe tramwaje
Piotr Molecki/East News

Nowe warszawskie tramwaje mają być zbyt szerokie oraz poruszać się wyjątkowo wolno - odcinek, który pokonywany jest zazwyczaj w pół godziny przejechany został w czasie kilku godzin. Informacje przedstawił informator portalu Wyborcza.pl

Tramwaje nieprzystosowane do warszawskich warunków?

Nowe koreańskie tramwaje dotarły do Warszawy. W nocy z poniedziałku na wtorek odbył się pierwszy przejazd z Zajezdni Wola do Zajezdni Żoliborz, gdzie w środę miała miejsce oficjalna prezentacja w obecności ambasador Korei Południowej w Polsce.

Choć lakier na wagonach pięknie lśni, a wnętrza są świeże i pachnące nowością, Wyborcza.pl donosi o kilku kluczowych wadach nowych warszawskich tramwajów.

Informator serwisu, na którego słowa powołuje się portal, opowiedział o przebiegu dziewiczego przejazdu tramwaju z jednej zajezdni do drugiej, który zwyczajowo trwa ok. 30 minut.

Trasa ta zająć miała Hyundaiowi... aż pięć godzin. Dodatkowo kilka wysepek przystankowych musiało zostać przebudowanych ze względu na to, że tramwaj okazał się zbyt szeroki, by zmieścić się na torach nie uszkadzając swojej obudowy.

Uwagę zwróciła również niewielka ilość miejsc siedzących - zaledwie 31. To znacznie mniej w porównaniu z tramwajami, które obecnie poruszają się po Warszawie.

Rzecznik wyjaśnia

Rzecznik Tramwajów Warszawskich w rozmowie z Wyborczą zdementował wieści uzyskane od ich informatora. Zdaniem Macieja Dutkiewicza przejazd miał potrwać nie pięć godzin, a zaledwie... trzy.

Długi czas przejazdu wynikał z ciągnięcia wagonów przez inny skład z powodu braku homologacji nowych tramwajów. Musiały poruszać się w asyście służb nadzoru ruchu i przy prędkości maksymalnej 20 km/h.

Prace dotyczące przebudowy przystanków są, jak twierdzi rzecznik Tramajów Warszawskich, rutynową czynnością wykonywaną cyklicznie. Dotyczyć mają kilkumetrowych przesunięć płyt chodnikowych.

Mieszkańcy Warszawy nowymi tramwajami przejechać będą mogli się najpóźniej w listopadzie.

Miasto zakupiło od Korei 123 sztuki, za które zapłacono ponad 1,8 mld zł.

Czekamy na Wasze informacje

wawainfo.pl - to portal z informacjami o Warszawie, dodaj nas do ulubionych w przeglądarce. Masz ciekawy temat? Widzisz wypadek, pożar lub korek? - pisz na [email protected] lub daj nam znać na facebookowym profilu Wawa Info.

Artykuły polecane przez redakcję WAWA INFO:

Źródło: warszawa.wyborcza.pl, wawainfo.pl Zdjęcie główne: Piotr Molecki/East News

Powiązane