wawainfo.pl > Wiadomości > Afera w Warszawskich Tramwajach. Pojazdy nie są za duże, to przystanki trzeba przebudować
Zosia Wierzcholska
Zosia Wierzcholska 15.06.2022 02:02

Afera w Warszawskich Tramwajach. Pojazdy nie są za duże, to przystanki trzeba przebudować

AGENCJA SE/East News
AGENCJA SE/East News

Skandal w Warszawskich Tramwajach. To nie pojazdy za 1,8 mln złotych są za duże, tylko stołeczne przystanki są przestarzałe. Miejska afera nabiera rozpędu, winnych - nie ma.

W zeszłym tygodniu informowaliśmy, że Nowe tramwaje Hyundai Rotem, które miały wyjechać na stołeczne ulice mają spory problem. Sprawą zajęli się stołeczni specjaliści. Pojazdy miały nie mieścić się na przystankach, a półgodzinny przejazd zajmował kilka godzin.

To wina przystanków, nie tramwajów

Jak twierdzi prezes Tramwajów Warszawskich, wina leży gdzie indziej. To stołeczne przystanki są zniszczone, a nie tramwaje za duże. Przypomnijmy, że pojazdy Hyundaia, zostały zakupione przez miasto za ponad 1,8 mln złotych i zakupiło od Korei 123 sztuki lśniących składów w kolorze żółtym.

Koreańskie tramwaje wyjechały na ulice Warszawy na początku lipca. Pierwszy przejazd z Zajezdni Wola do Zajezdni Żoliborz pokazał, że jednak coś jest nie tak.

Rzecznik Warszawskich tramwajów jeszcze w zeszłym tygodniu twierdził, że „Prace dotyczące przebudowy przystanków są rutynową czynnością wykonywaną cyklicznie. Dotyczyć mają kilkumetrowych przesunięć płyt chodnikowych.”

Półgodzinna trasa w trzy godziny

Sprawa jest trochę bardziej skomplikowana. Pojazdy, gdy tylko wyjechały na próbę na szyny okazało się, że ich pojazdu ocierają się o wystające płyty na przystankach i mogą uszkodzić nowy sprzęt.

Jak podaje Super Express, problem leży w szczelinie, która ma kilka centymetrów i znajduje się miedzy schodami tramwaju a krawędzią przystanku. Niektóre przystanki przez intensywne użytkowanie się odkształciły, jadący koreański tramwaj przylegał do betonu za bardzo, zwłaszcza na zakrętach.  Szef Tramwajów Warszawskich potwierdza: - Na dwadzieścia sześć przystanków na tej pierwszej trasie - trzy wymagały przeróbek.

Pięć przystanków na sześćset w całej Warszawie będzie wymagało przebudowy, a kilkadziesiąt - drobniejszych prac. 

Kiedy Hyundai Rotem na stałe wyjadą na warszawskie tory? Miały ruszyć jesienią, czy miasto zdąży z remontem? Tego na razie nie wiadomo.

Czekamy na Wasze informacje

wawainfo.pl - to portal z informacjami o Warszawie, dodaj nas do ulubionych w przeglądarce. Masz ciekawy temat? Widzisz wypadek, pożar lub korek? - pisz na [email protected] lub daj nam znać na facebookowym profilu Wawa Info.

źródło: wawainfo.pl, zdjęcie główne: AGENCJA SE/East News (zdjęcie ilustracyjne)

Powiązane