wawainfo.pl > Wiadomości > Południowa Obwodnica i nowy most na Wiśle otwarte. Kiedy tunel na Ursynowie?
Natalia Godek
Natalia Godek 19.03.2022 03:22

Południowa Obwodnica i nowy most na Wiśle otwarte. Kiedy tunel na Ursynowie?

Premier na otwarciu POW
East News

“Perspektywy dla całego Mazowsza”

- Warszawa staje się prawdziwie europejską stolicą co do nowoczesności infrastruktury i zaawansowania połączeń komunikacyjnych. To droga, która zwiększy atrakcyjność inwestycyjną nie tylko samej Warszawy, ale przede wszystkim również terenów wokół - mówił Morawiecki, który nie ukrywał zadowolenia z inwestycji. 

Radością emanują też kierowcy. Zaraz po tym, jak rządowe limuzyny odjechały z miejsca otwarcia, na nowej drodze pojawiło się kilkanaście aut. 15 kilometrów trasy szybkiego ruchu sprawiło, że wjazd do stolicy od strony Siedlec i Lublina jest zdecydowanie szybszy, a samochody nie muszą już wjeżdżać na trasę Siekierkowską, by przedostać się na drugą stronę Wisły.

W ramach Południowej Obwodnicy Warszawy powstał nowy most na Wiśle. Jest to już jedenasta (i zarazem najdłuższa w stolicy) konstrukcja, którą mogą poruszać się mieszkańcy. Warto dodać, że po obu stronach jezdni zostały stworzone chodniki dla pieszych oraz ścieżki dla rowerzystów.

Pozostałe odcinki POW mają dwie jezdnie po trzy pasy ruchu. W ramach inwestycji powstały aż cztery węzły drogowe: Lubelska, Patriotów, Wał Miedzeszyński i Warszawa Wilanów. Mimo że droga należy do kategorii ekspresówek, kierowcy nie będą mogli jechać szybciej niż 100 km/h. Wynika to, z ustaleń z urzędem miasta, a wpływ na ograniczenia miał fakt, że trasa przebiega przez tereny Mazowieckiego Parku Krajobrazowego.

Koszt budowy oddanego do użytku odcinka to około cztery miliardy złotych. Umowę na realizację przedsięwzięcia podpisano już w grudniu 2015 r., ale budowę rozpoczęto dwa lata później. Inwestycja miała zostać zrealizowana w ciągu 41 miesięcy od daty jej podpisania (z wyłączeniem przerw zimowych).

Otwarcie Mostu Południowego było już kilkukrotnie przesuwane. Początkowo powodem były roszczenia wykonawcy. Dotyczyły one nieprzewidzianych warunków gruntowych w nurcie rzeki. Następnie budowlańcy musieli wstrzymać się z pracami ze względu na falę powodziową na Wiśle. Kolejnym problemem okazała się pandemia koronawirusa. Koniec końców, odcinek został otwarty 22 grudnia.

Finalizacja budowy POW

W przyszłym roku Południowa Obwodnica Warszawy połączy się z drogą S2 na Ursynowie. To właśnie wtedy do użytku zostanie oddany najdłuższy tunel w Polsce, którego długość to aż dwa kilometry.  Jego otwarcie również było kilkukrotnie przekładane ze względu na długotrwałą procedurę uzyskiwania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej oraz proces zawierania umów z gestorami sieci. Aktualnie na Ursynowie prace na budowie mają się ku końcowi (jak podaje GDDKiA, ich zaawansowanie wynosi około 89%). Zgodnie z aneksem do umowy  czas na ukończenie robót wydłużono do końca marca. - Kierowcy pojadą tunelem w II kwartale 2021 r. - poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

W ubiegłym tygodniu do użytku została tzw. zawrotka na ulicy Puławskiej (pisaliśmy o tym tutaj), której zadaniem jest ułatwić zjazd z S2 w stronę centrum. Będzie ona funkcjonować aż do zakończenia budowy ursynowskiego odcinka POW. 

źródło: wawainfo.plzdjęcie główne: East News

Czekamy na Wasze informacje

wawainfo.pl - to portal z informacjami o Warszawie, dodaj nas do ulubionych w przeglądarce. Masz ciekawy temat? Widzisz wypadek, pożar lub korek? - pisz na [email protected] lub daj nam znać na facebookowym profilu Wawa Info.

Zobacz jak wygląda budowa Południowej Obwodnicy Warszawy:

Powiązane