Ile kosztuje strona internetowa ze sklepem?
Chcesz założyć e-sklep? Świetny pomysł – rynek e-commerce od lat rozwija się w Polsce niezwykle dynamicznie, a w ostatnim czasie tylko przyśpiesza. Wynika to z faktu, że coraz więcej internautów robi zakupy online. Wzrasta również liczba przedsiębiorców, którzy przenoszą swój biznes do sieci. Nie każdy zdaje sobie jednak sprawę, ile kosztuje strona internetowa ze sklepem. Dowiedz się, jakie koszty musisz wziąć pod uwagę, jeśli chcesz sprzedawać w Internecie.
Własny sklep internetowy – czy to się opłaca?
Czy wiesz, że według raportu „E-commerce w Polsce” już nawet 77% internautów kupuje w sieci? Co również ważne, coraz więcej firm decyduje się na inwestycję we własny sklep internetowy . Są w tej grupie zarówno nowi przedsiębiorcy, jak i sprzedawcy działający do tej pory w kanałach tradycyjnych. Dzięki sprzedaży online możesz więc nie tylko docierać do klientów, którzy poszukują produktów i usług w sieci, ale również skutecznie rywalizować z konkurencją.
Pamiętaj przy tym, że budowa i obsługa strony internetowej ze sklepem to spore przedsięwzięcie – wymaga zarówno czasu, jak i pieniędzy . Nie oznacza to jednak, że nie opłaca się sprzedawać w sieci. Po pierwsze dlatego, że działając w e-commerce, inwestujesz w budowę swojego wizerunku w sieci na lata. Po drugie e-handel to doskonała okazja, aby poznać i zaspokoić potrzeby coraz bardziej świadomych klientów. Poza tym poprzez sprzedaż online:
-
zyskasz lepszą widoczność marki w sieci,
-
dotrzesz ze swoją ofertą do grupy docelowej,
-
atrakcyjne zaprezentujesz produkty i usługi,
-
wesprzesz sklep stacjonarny i zwiększysz zyski,
-
usprawnisz komunikację i kontakt z kupującymi,
-
zwiększysz rozpoznawalność firmy w Internecie.
Sklep internetowy stanowi więc opłacalną inwestycję – przede wszystkim dlatego, że pozwala rozwijać biznes, a jego dobra kondycja zapewnia poczucie finansowego bezpieczeństwa. Wykorzystaj więc potencjał handlu online i zacznij sprzedawać swoje produkty i usługi w sieci. Jednak najpierw sprawdź, ile musisz wydać, by skutecznie działać w e-commerce.
Strona internetowa ze sklepem – ile kosztuje?
Z pewnością zdajesz sobie sprawę, że tworzenie witryn internetowych to opłacalny i ważny krok dla każdego biznesu. Wszystkie strony WWW mają określony cel, a ich cena jest wypadkową tego, jakie funkcje czy dodatki chcemy na niej wdrożyć . Dlatego też założenie e-sklepu może wiązać się z wyższymi kosztami – w tym przypadku na ostateczną stawkę ma wpływ nie tylko sam projekt oraz jego specyfikacja, ale również konieczne funkcjonalności i integracje, treści, promocja czy utrzymanie (o czym piszemy w dalszej części tekstu).
Ze względu na dużą liczbę czynników, które mają wpływ na cenę strony sklepu internetowego, trudno jednoznacznie określić ostateczny koszt takiej inwestycji. Warto jednak wskazać podstawowe wydatki związane z budową takiej witryny, a są to: rejestracja domeny, zakup serwera i opłacenie platformy e-commerce.
1. Ile kosztuje dobra domena strony sklepu internetowego?
Żaden e-sklep nie może obejść się bez odpowiedniej nazwy. Dlatego też krótka i łatwa do zapamiętania domena internetowa, czyli unikalny adres witryny WWW jest jak atrakcyjna lokalizacja sklepu stacjonarnego . Dzięki niej użytkownicy mogą szybko i sprawnie odszukać markę oraz jej ofertę w sieci.
Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie, ile kosztuje domena. Choć najwięcej zależy od firm rejestrujących, to na cenę mogą mieć wpływ również: okres rejestracji (im dłuższy abonament, tym bardziej atrakcyjna oferta), wybrane rozszerzenie (najdroższe są popularne końcówki takie jak: .pl), historia domeny (nowe i unikalne adresy są zdecydowanie tańsze), nazwa główna (jej długość, komercyjne zastosowanie i popularność).
2. Od czego zależy cena za hosting?
Jeżeli chcesz stworzyć stronę internetową ze sklepem, to musisz zainwestować również w hosting. Jest to miejsce na serwerze, w którym przechowuje się wszelkie elementy, z których składa się witryna. Ponieważ bezpieczeństwo, szybkość i stabilność usługi to fundamenty działania każdego e-sklepu, to nie warto w tym przypadku kierować się wyłącznie ceną.
Dlatego też, jeśli musisz wybrać dostawcę usługi hostingowej, to zwróć uwagę na takie czynniki jak m.in. oferowana powierzchnia, wsparcie techniczne, ochrona, limity oraz ograniczenia. Świetnym rozwiązaniem jest skorzystanie z oferty agencji WeNet, która tworzy dedykowane sklepy internetowe z domeną i hostingiem w jednym pakiecie.
3. Oprogramowanie sklepu internetowego – ile kosztuje?
Wiesz już, że domena i hosting stanowią fundament każdej strony WWW ze sklepem. Prawidłowe działanie takiej witryny zapewniają również platformy e-commerce. Różnią się one od siebie nie tylko przeznaczeniem czy funkcjonalnościami, ale również ceną. Dlatego przy wyborze jednej z poniższych opcji, kieruj się potrzebami swojego biznesu.
-
Platformy Open-Source
Na rynku dużą popularnością cieszą się bezpłatne platformy typy Open-Source np. PrestaShop, która zapewnia stopniowy rozwój e-sklepu. Pamiętaj jednak, że opcja ta nie gwarantuje wsparcia technicznego, a wdrożenie i optymalizacja witryny wymagają specjalistycznej wiedzy, za którą trzeba już zapłacić. Ostateczny koszt zależy w tym przypadku od indywidualnych potrzeb i konkretnego projektu.
-
Platformy SaaS (Software as a Service)
Kolejnym atrakcyjnym rozwiązaniem dla firm z ograniczonym budżetem są platformy SaaS. Dzięki nim możesz stworzyć stronę ze sklepem niezwykle szybko i tanio. Ponadto oprogramowanie to jest utrzymywane w chmurze dostawcy, co oznacza, że nie wymaga dodatkowej inwestycji w zakup hostingu.
Niestety opcja ta ma również sporo wad. Weź przede wszystkim pod uwagę, że jeśli zbudujesz sklep online w modelu SaaS, to nie będziesz jego właścicielem . W ten sposób mocno uzależnisz rozwój witryny od dostawcy.
-
Platformy dedykowane
Chcesz stworzyć stronę sklepu internetowego na dedykowanej platformie e-commerce? W takim razie musisz przygotować się na dosyć kosztowną inwestycję. W końcu za stworzenie wymagającego projektu oraz ciągły rozwój systemu odpowiada w tym przypadku sztab specjalistów – od programistów po grafików. Ich praca oraz czas kosztuje, a wycena ma zawsze indywidualny charakter.
-
Platformy licencjonowane
Ostatnią możliwą do wyboru i jednocześnie zdecydowanie najdroższą opcją są platformy licencjonowane. Bardzo wysoka jest w tym przypadku zarówno cena licencji, jak i jednorazowy koszt wdrożenia. Rozwiązanie dedykowane jest raczej biznesowym gigantom, a nie małym i średnim przedsiębiorstwom. Na ten wariant oprogramowania decydują się więc firmy, które są w stanie dużo zainwestować, aby zyskać przewagę nad konkurencją.
Od czego zależy cena strony internetowej ze sklepem?
Wymienione powyżej koszty to jednak dopiero początek. Zanim rozpoczniesz sprzedaż produktów lub usług w sieci, musisz najpierw dopełnić szeregu formalności, które również generują wydatki np. składki ZUS czy księgowość. Ponadto utrzymanie i prawidłowe działanie strony internetowej sklepu wymaga od Ciebie zadbania o takie kwestie jak:
-
instalacja certyfikatu SSL,
-
bieżąca obsługa klientów,
-
przygotowanie regulaminu,
-
dodanie systemów płatności,
-
projekty graficzne i web design,
-
pozycjonowanie i reklama internetowa,
-
logistyka i koszty magazynowe,
-
przygotowanie treści w witrynie (np. opisów i zdjęć produktów),
Za każdy z wymienionych elementów musisz oczywiście zapłacić. Pamiętaj, że na ostateczną cenę mają również wpływ konkretne funkcjonalności i wybrane dodatki. Jeśli nie masz na to wszystko czasu, a kwestie dotyczące e-handlu są Ci obce, to powierz stworzenie strony ze sklepem agencji SEO i SEM. Wybierz ofertę WeNet, a otrzymasz wszystko, czego potrzebujesz, aby sprzedawać online .
Specjaliści e-commerce zbadają Twoje potrzeby, aby dobrze poznać Twój biznes oraz przygotować dokładną wycenę. Stworzą dla Ciebie funkcjonalny, elastyczny i przyjazny użytkownikom sklep internetowy PrestaShop, który otrzymasz na własność. Zyskasz również wsparcie na każdym etapie współpracy oraz niezbędne narzędzia i inteligentne rozwiązania sprzedażowe w ramach jednego pakietu.
Nie zwlekaj – wejdź na WeNet.pl, poznaj szczegóły oferty i wybierz pakiet, który spełnia Twoje oczekiwania. Przekonaj się, jak niewiele dzieli Cię od sukcesu w e-commerce.