Polski Samochód Elektryczny wjechał na Południową Obwodnicę Warszawy. Jest prawie gotowa, wkrótce otwarcie
Testy na POW
Pierwszy prototypowy polski samochodów elektryczny odbył swoje przejazdy testowe na zamkniętym odcinku Południowej Obwodnicy Warszawy. Izera w wersji hatchback jeździła po nawierzchni zamkniętego odcinka drogi ekspresowej S2.
Samochód robił wielkie wrażenie podczas jazdy. Szczególną uwagę przykuwał jego futurystyczny, ale niezwykle elegancki wygląd. GDDKiA poinformowała, że samochód Izera odbywał szczególne testy, a Południowa Obwodnica Warszawy była planem zdjęciowym materiału, który już niedługo pojawi się na jednym z polskich portali motoryzacyjnych.
Izera - pierwszy polski samochód elektryczny
Izera to polski producent elektrycznych samochodów i SUV-ów, który wystartował z działalnością w 2020. Firma na swoją siedzibę w Warszawie i należy do spółki ElectroMobility Poland.
Oficjalna prezentacja marki odbyła się 28 lipca 2020. Podczas niej pojawiła się zapowiedź dwóch przedprodukcyjnych prototypów samochodów elektrycznych.
Pierwszymi pojazdami są modele T100 i Z100 - kompaktowy hatchback oraz SUV. Marka skupia się na rozwoju tych dwóch projektów, które mają cechować się dobrymi kosztami utrzymania i przystępną dla nabywcy ceną. Ich prędkość maksymalna to 160 km/h, a zasięg to ok. 400 km.
Południowa Obwodnica Warszawy
Mamy również informacje, że POW jest już prawie gotowa i jest szansa, że obwodnica zostanie otwarta jeszcze w tym roku. To jednak jedyne dobre wieści. Na oddanie całego pierścienia wokół Warszawy będziemy musieli jeszcze długo poczekać.
Obwodnica to jednak z kluczowych inwestycji drogowych nie tylko dla Warszawian. Ułatwi ona życie mieszkańcom stolicy i odkorkuje miasto, ale należy również pamiętać, że jest to ważna część trasy zachód-wschód.
Dzięki Południowej Obwodnicy Warszawy kierowcy jadący autostradą A2 będą mogli łatwo i szybko ominąć miasto. POW jest już na ukończeniu, tak samo jak odcinek na Ursynowie (duży fragment będzie poprowadzony tunelem). Ten fragment ma zostać oddany do użytku w połowie przyszłego roku.
O wiele gorzej wygląda sytuacja we wschodniej części obwodnicy. Protesty ekologów oraz mieszkańców, a także problemy z projektem komplikują prace, które się przeciągną. Rzeczniczka GDDKiA mówi nawet o 2027 roku.
Czekamy na Wasze informacje
wawainfo.pl - to portal o Warszawie, dodaj nas do ulubionych w przeglądarce. Masz ciekawy temat? Widzisz wypadek, pożar lub korek? - pisz na [email protected] lub daj nam znać na facebookowym profilu Wawa Info.| www.wawainfo.pl - wejdź po najważniejsze informacje ze stolicy.