Mieszkańcy boją się przechodzić na drugą stronę. Przejście grozy zostanie przebudowane
“Obwodnica” Gocławia
W ciągu ulic Meissnera - Abrahama - Umińskiego znajduje się ponad 20 przejść dla pieszych, które są niezbędne na tej ulicy ponieważ w sąsiedztwie znajduje się gęsto zabudowany teren wypełniony osiedlami mieszkaniowymi. Dodatkowo w tym rejonie znajduje się aż pięć szkół podstawowych oraz wiele przedszkoli.
Gocław się zmieni
Zarząd Dróg Miejskich przyjrzał się uważnie tej okolicy Gocławia w ramach prowadzonego audytu bezpieczeństwa ruchu drogowego przejść bez sygnalizacji świetlnej. Okazało się, że na trasie ulic Meissnera - Abrahama - Umińskiego znajduje się wiele niebezpiecznych przejść dla pieszych. Spośród 24 przejść - 12 podwójnych, poprowadzonych przez dwie jezdnie aż 21 z nich zostało ocenionych fatalnie. Otrzymały punktację zero lub jeden punkt w pięciopunktowej skali. Na Pradze-Południe niebezpiecznych przejść dla pieszych jest 51, co oznacza, że prawie połowa z nich znajduje się właśnie na “obwodnicy” Gocławia.
Bezpieczny Gocław
Ciąg ulic Meissnera - Abrahama - Umińskiego jest dwupasmowy, ale skrajny prawy pas praktycznie w całości służy kierowcom za parking. Zostanie to utrzymane jednak w uporządkowanej formie. Ulica zostanie zwężona do jednego pasa ruchu, a tam gdzie będzie to możliwe, na skrajnym prawym pasie powstaną miejsca postojowe. Jednopasmowy układ będzie utrzymany także w okolicach przejść dla pieszych. Uniemożliwi to wyprzedzanie na przejściach. Zmiany nie obejmą skrzyżowań Meissnera z Fieldorfa i Bora-Komorowskiego, które są wyposażone w sygnalizację świetlną. Na jezdniach pojawi się również pas dla rowerów. Zarówno to, jak i stworzenie nowych miejsc parkingowych stanowi pomysł mieszkańców wybrany w jednej z edycji budżetu obywatelskiego. Projekt zebrał 882 głosy.
Kolejne plany
Podobne zmiany mają zostać wprowadzone również na ulicy Abrahama i Umińskiego. Projekty organizacji ruchu na tych ulicach oczekują jeszcze na zatwierdzenie Biura Polityki Mobilności i Transportu. To również jest projekt pochodzący z budżetu obywatelskiego, zagłosowało na niego 712 osób. Jeśli uda się otrzymać zatwierdzenia, zmiany zostaną wprowadzone jeszcze w 2020 roku