wawainfo.pl > Wiadomości > Ratusz zmienia decyzję w sprawie wyczekiwanej linii tramwajowej. Na inwestycję poczekamy dekadę
Karolina Kraushar
Karolina Kraushar 19.03.2022 03:25

Ratusz zmienia decyzję w sprawie wyczekiwanej linii tramwajowej. Na inwestycję poczekamy dekadę

Na linie tramwajowa poczekamy dekadę
Flickr, Janusz Jakubowski, CC

Jest plan, ale na realizację poczekamy kilka lat 

26 sierpnia 2018 roku Rafał Trzaskowski w ramach projektu "Stolica Lepszej Komunikacji" przedstawił  kompleksowy plan, dotyczący rozwoju transportu publicznego na Białołęce. Na liście znalazła się między innymi budowa trasy tramwajowej od pętli Żerań FSO do przystanku Stare Świdry. -Ta linia zagwarantuje lepszą komunikację na ul. Modlińskiej i łatwy dojazd do planowanego przystanku metra M2 Warszawa Toruńska - napisał Rafał Trzaskowski. Teraz okazuje się, że inwestycja ma zostać zrealizowana dopiero pod koniec dekady. Tak napisał prezes Tramwajów Warszawskich Wojciech Bartelski w piśmie do burmistrza dzielnicy Białołęka Grzegorza Kucy.

Tramwaj na Białołękę

Budowa trasy tramwajowej wzdłuż ulicy Modlińskiej to jedna z planowanych inwestycji związanych z rozwojem komunikacji na Białołęce. O tak późny termin realizacji  zapytaliśmy rzecznik Marzenę Gawkowską z Urzędu Dzielnicy Białołęka oraz Macieja Dudkiewicza, rzecznika spółki Tramwaje Warszawskie.  - Termin budowy trasy to na razie data przybliżona i mało precyzyjna, bo prace są na wstępnym etapie przygotowań. Liczymy, że uda się przyspieszyć tę realizację. Białołęka jest najszybciej rozwijającą się dzielnicą Warszawy, a potrzeby komunikacyjne, obok edukacyjnych należą do najpilniejszych w kolejności realizacji - mówi  Marzena Gawkowska. - To jedna z planowanych inwestycji, którą chcemy się zająć po przeprowadzeniu tych wszystkich, które już mają dofinansowanie z UE lub są zaplanowane na najbliższe lata- tłumaczy Maciej Dutkiewicz rzecznik prasowy TW. 

To dopiero etap planowania

Jak przekazał nam Maciej Dudkiewicz trasa tramwajowa wzdłuż ulicy Modlińskiej jest dopiero na etapie planowania i przygotowań. Przed spółką stoi jeszcze kilka decyzji związanych głównie z tym jak ta linia będzie biegła. - Za sobą mamy już odwierty i opracowanie dokumentacji geotechnicznej wraz z analizą geologiczną dla mostu nad Kanałem Żerańskim. Na pewno będziemy chcieli jeszcze zbadać możliwości poprowadzenia nowej linii przez węzeł Żerań FSO oraz połączenie z trasą Mostu Północnego - mówi Dutkiewicz.

 Czekamy na Wasze informacje

wawainfo.pl - to portal z informacjami o Warszawie, dodaj nas do ulubionych w przeglądarce. Masz ciekawy temat? Widzisz wypadek, pożar lub korek? - pisz na [email protected] lub daj nam znać na facebookowym profilu Wawa Info.

Powiązane