wawainfo.pl > Wiadomości > Nie będzie tramwaju na Gocław i torów do dworca. Kryzys dopadł Warszawę
Alicja Guz
Alicja Guz 19.03.2022 03:23

Nie będzie tramwaju na Gocław i torów do dworca. Kryzys dopadł Warszawę

tramwaj
um.warszawa.pl

Tramwaje nie pojadą po nowych trasach

Tramwaje jeszcze długo nie ruszą na nowe trasy. Miasto wpadło w poważne problemy finansowe i przesuwa na później kolejne inwestycje. Wśród nich są projekty związane z Tramwajami Warszawskimi, które miały wybudować aż 20 km nowych tras. Kolejnych 10 km było przedstawianych jako projekty rezerwowe, wśród których znalazły się między innymi: tory do osiedla Derby na Zielonej Białołęce, od Dworca Zachodniego przez ulicę Ordona na Odolanach czy odcinek Żerań - Tarchomin wzdłuż Modlińskiej. Projekty rezerwowe zostały jednak jeszcze przed epidemią koronawirusa przełożone na kolejne lata. Co więcej, w sierpniu okazało się, że do 2023 roku nie powstanie linia tramwajowa na Gocław.

Kolejne inwestycje przesunięte

Z planu budowlanego, który zdobył już dofinansowanie unijne do 2023 r., znikają kolejne projekty. Jest to między innymi niespełna kilometr torów wzdłuż ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 r. od skrzyżowania z ulicą Grójecką i Banacha do Dworca Zachodniego. Dodatkowo nie prędko wrócą tramwaje na ulicę Rakowiecką między al. Niepodległości a Puławską, którędy jeździły do 1967 roku. Te dwa odcinki miały być częścią największej nowej trasy tramwajowej łączącej Dworzec Zachodni z Miasteczkiem Wilanów. Niestety już wcześniej zabrakło funduszy na kluczowy fragment przez obrzeża Pola Mokotowskiego, wzdłuż ulicy Rostafińskich, a w obecnej sytuacji urzędnikom łatwiej przyszło wyciąć dwa sąsiednie.

Co uda się zrealizować?

Tramwaje Warszawskie zamierzają zrealizować do 2023 roku nową zajezdnię na Annopolu i kupić 123 wagony. W budowie jest odcinek torów z Nowodworów na Winnicę z szeroką, dwujezdniową ulicą Światowida za ponad 60 mln zł. Z kolei w październiku Tramwaje Warszawskie poznają oferty wykonawców na budowę trasy Kasprzaka - Wolska w wykopie pod skrzyżowaniem z ulicą Redutową. Otwarcie planowane jest na połowę 2023 roku. Jak podaje Gazeta Wyborcza, trwa projektowanie prac na trasie wilanowskiej, a tory układane by były na raty. "Najpierw od ul. Puławskiej przez Goworka do skrzyżowania z ul. Belwederską (oddzielnie powstanie odnoga wzdłuż ul. Gagarina - to wspólna inwestycja z miejskimi wodociągami, w maju udało się podpisać kontrakt z wykonawcą za 190 mln zł). Inna firma budowałaby tory na ul. Sobieskiego do pętli przy ul. św. Bonifacego na Stegnach. Następna przez al. Rzeczypospolitej do Miasteczka Wilanów" podaje GW.

Czekamy na Wasze informacje

wawainfo.pl - to portal z informacjami o Warszawie, dodaj nas do ulubionych w przeglądarce. Masz ciekawy temat? Widzisz wypadek, pożar lub korek? - pisz na [email protected] lub daj nam znać na facebookowym profilu Wawa Info.| www.wawainfo.pl - wejdź po najważniejsze informacje ze stolicy.

Powiązane