Płatne parkowanie w kolejnych dzielnicach. Miasto podało kiedy staną parkomaty
Płatne parkowanie na Woli i Pradze-Północ
Podczas czwartkowej sesji Rady Warszawy czterdziestu radnych zagłosowało za rozszerzeniem strefy płatnego parkowania, a dziewiętnastu było przeciwnych tej decyzji. Pomysł powiększenia strefy związany był m.in. z uruchomieniem kolejnych odcinków drugiej linii metra, co ma wpływ na sytuację parkingową na Woli oraz Pradze Północ. Powstanie SPPN w okolicy nowych stacji drugiej linii metra ma zniechęcić kierowców do wjeżdżania na płatną strefę. Na podstawie analiz oraz danych urzędnicy potwierdzili, że płatne miejsca parkingowe powodują, że postój kierowców jest krótszy i zwiększa się rotacja samochodów.
Strefa płatnego parkowania Na Woli i na Pradze – Radni zdecydowali na „tak”
— ZDM Warszawa (@ZDM_Warszawa) May 14, 2020
???? Projekt rozszerzenia #SPPN został przyjęty zdecydowaną większością głosów na dzisiejszej sesji Rady Miasta.
???? Nowe parkomaty pojawią się już od 7 września.
ℹ https://t.co/RpiwE4nZKr@warszawa pic.twitter.com/yXU3Fo1nm8
Strefa płatnego parkowania
Obszary, które zostaną objęte strefą płatnego parkowania na Pradze-Północ to Stara i Nowa Praga ograniczona ulicami: Starzyńskiego, Jagiellońską, Ratuszową, 11 Listopada, Radzymińską, Folwarczną oraz liniami kolejowymi nr 2 i 9. Z kolei na Woli SPPN obejmie Młynów i Czyste do al. Prymasa Tysiąclecia i Powązek oraz aleję Prymasa Tysiąclecia do ulic Ordona, Kasprzaka i Wolskiej.
Konsultacje w sprawie płatnego parkowania
Przed wprowadzeniem stref odbyły się konsultacje z mieszkańcami dzielnic, które trwały od 14 października do 10 listopada. W czasie organizowanych spotkań prażanie oraz mieszkańcy Woli mieli możliwość zapoznać się z analizami, dotyczącymi stopnia zapełnienia miejsc postojowych oraz rotacji pojazdów na parkingu. Jak przekazuje Zarząd Dróg Miejskich większość uczestników spotkań poparła pomysł wprowadzenia strefy płatnego parkowania.
Kolejna będzie Ochota i Żoliborz
Jak zapowiedział Rafał Trzaskowski, również w tym roku ma zostać przeanalizowana sytuacja parkingowa na kolejnych dzielnicach: Żoliborzu oraz Ochocie. Płatne parkingi na Żoliborzu miałyby objąć prawie całą dzielnicę oraz fragment al. Prymasa Tysiąclecia, al. Armii Krajowej, most Grota-Roweckiego, a także Wisłę.