Oszczędności w Warszawie przez koronawirusa? Ratusz tymczasem wymienia meble

Autor Karolina Kraushar - 13 Kwietnia 2020
Ratusz miał ograniczyć wydatki na czas epidemiiŹródło: Pixabay

Stołeczny ratusz zapowiedział, że miasto będzie ograniczać wydatki w związku z epidemią koronawirusa. Dlatego spore kontrowersje mieszkańców wzbudziły przetargi miasta dotyczące usług telefonii komórkowej i wymiany mebli biurowych w urzędzie. Teraz miasto tłumaczy się z inwestycji | www.wawinfo.pl - wejdź po najnowsze informacje z Warszawy

Miasto miało ograniczyć wydatki

3 kwietnia na konferencji prasowej prezydent m.st. Warszawy poinformował, że miasto będzie ograniczać wydatki. Jak się jednak okazuje nie wszystkie, część prowadzonych obecnie przez ratusz przetargów została zaplanowana jeszcze w 2019 roku. Niektóre z nich zostały opublikowane w lutym oraz na początku marca, przed wybuchem epidemii koronawirusa w Polsce. - Procedura zamówień jest długotrwała, dlatego otwarcia ofert i rozstrzygnięcia tych postępowań przypadają już na okres epidemii - tłumaczy w rozmowie z Wawa Info Karolina Gałecka, rzecznik prasowy m.st. Warszawy.

Karty SIM, nie telefony

Duże kontrowersje wzbudziły wydatki miasta na świadczenie usług telefonii komórkowej. Początkowo pojawiły się informacje, że ratusz ma kupić nowe telefony komórkowe za 12 milionów złotych. Karolina Gałecka sprostowała w rozmowie z wawainfo.pl te doniesienia. - Przetarg został ogłoszony w lutym i jest to zamówienie publiczne na usługę telefonii komórkowej, a nie na telefony. Karty SIM będą rozdysponowane w przeważającej mierze w placówkach oświatowych. Konieczność zawarcia nowej umowy wynika z wygaśnięcia dotychczasowej w czerwcu br. - wyjaśnia rzeczniczka. Ile będzie kart SIM jeszcze nie wiadomo. Otwarcie ofert planowane jest dopiero na 21 kwietnia, wtedy władze Warszawy wybiorą najlepszą z nadesłanych ofert. - Maksymalnie miasto może przeznaczyć na tę transakcję 12 milionów złotych, ale równie dobrze może to być 3 czy 5 milionów złotych, wszystko zależy od nadesłanych ofert - dodaje Karolina Gałecka.

Nowe meble w ratuszu

Pojawiły się również wątpliwości co do prowadzonego przez miasto przetargu na meble biurowe. Rzecznicza tłumaczy, że jest to koniecznie, ponieważ meble się psują i zużywają. - Musimy zapewnić pracownikom urzędu podstawowe wyposażenie stanowisk pracy w urzędzie oraz wymienić zużyte elementy umeblowania na nowe. Chodzi o wypełnianie przepisów związanych z BHP - podkreśliła Gałecka.

Ochrona miejsc pracy

Dzięki kontraktom publicznym firmy mają możliwość przetrwać okres epidemii bez przestojów i zwolnień pracowników. - Ogłaszając przetargi i zawierając umowy na realizację usług, dostaw i robót budowlanych wspieramy rozwój gospodarczy, co jest szczególnie ważne z punktu widzenia utrzymania miejsc pracy w gospodarce - zauważa Karolina Gałecka. Zamówienia publiczne mają być sposobem na łagodzenie efektów kryzysu.

Czekamy na wasze informacje

wawainfo.pl - to portal z informacjami o Warszawie, dodaj nas do ulubionych w przeglądarce. Masz ciekawy temat? Widzisz wypadek, pożar lub korek? - pisz na redakcja@wawainfo.pl lub daj nam znać na facebookowym profilu Wawa Info.

Następny artykułNie przegap i subskrybuj nas na Google News:Obserwuj nas na Google News Google News