Warszawa oszczędza z powodu koronawirusa. Miasto ogranicza wydatki na marketing

Autor Alicja Guz - 20 Kwietnia 2020
Urząd m.st. WarszawyŹródło: wikipedia By Stevenlodz - Own work, CC BY-SA 4.0

- W związku z epidemią koronawirusa i zmianami w finansach miasta, ograniczamy wydatki planowane na działania informacyjne i komunikację społeczną - informuje stołeczny ratusz. | www.wawainfo.pl - wejdź po najważniejsze informacje ze stolicy.

Mniej pieniędzy na marketing

W budżecie Warszawy znajdują się środki finansowe nie tylko na edukację, komunikację miejską czy planowane inwestycje, ale również na działania informacyjne i prowadzenie dialogu z mieszkańcami. To właśnie w ramach konsultacji społecznych Urząd Miasta zdobywa informacje na temat potrzeb warszawiaków i szuka innowacyjnych pomysłów, które sprawią, że stolica wciąż będzie zmieniała się na lepsze.

Cięcia finansowe

- Budżet Biura Marketingu Miasta miał wynosić w 2020 r. 26 mln zł, ale został okrojony do 21 mln zł - mówi Karolina Gałecka, rzecznik prasowy Urzędu m.st. Warszawy. - Z kolei Centrum Komunikacji Społecznej z planowanych 14,3 mln zł otrzyma 11,3 mln zł. - dodaje.

Czym zajmuje się Centrum Komunikacji Społecznej?

Mieszkańcy Warszawy mogą znać działalność CKS. - Biuro odpowiada za koordynację w skali całego miasta procesu naboru, oceny i głosowania nad zgłaszanymi przez mieszkańców projektami - tłumaczy Karolina Gałecka. Centrum Komunikacji Społecznej wspiera też organizacje pozarządowe. - Miasto przeznacza również dotacje na rozwój wolontariatu w organizacjach pozarządowych, niezbędny sprzęt dla NGO i organizuje Nagrodę S3KTOR, czyli konkurs na najlepszą inicjatywą pozarządową - wymienia Gałecka.

Działania CKS w dobie epidemii koronawirusa

W związku z pandemią panującą w Polsce CKS współpracując z organizacjami pozarządowymi i dzielnicami nadzoruje system "Warszawa Wspiera". Jest on adresowany do osób starszych i potrzebujących, które przebywają w dobrowolnej izolacji. - Centrum Komunikacji Społecznej odpowiada także za kampanię "Pomoc sąsiedzka". Jej celem jest zachęcenie warszawiaków do wspierania sąsiadów, zwłaszcza seniorów, którzy w obliczu rozprzestrzeniania się koronawirusa potrzebują pomocy w zaspokajaniu codziennych potrzeb, bez narażania ich na zbędne wychodzenie z domu - informuje rzecznik prasowy Urzędu Miasta.

Czym zajmuje się Biuro Marketingu Miasta?

Biuro marketingu odpowiada m.in. za prowadzenie polityki informacyjnej i promocyjnej Warszawy, koordynację i nadzór nad badaniami dla urzędu, a także organizację imprez i wydarzeń miejskich. - Jednym z najważniejszych badań przeprowadzanych cyklicznie jest "Barometr Warszawski", który jest ważnym źródłem danych o mieście, warszawiakach i nastrojach społecznych - opowiada Karolina Gałecka. - Do zadań biura należy także nadzór nad wykorzystywaniem herbu i barw miasta, które są znakami chronionymi. BMM odpowiada za budowanie marki Warszawa i promocję miasta, by były spójne ze strategią Warszawa2030 - podsumowuje.

Czekamy na Wasze informacje

wawainfo.pl - to portal z informacjami o Warszawie, dodaj nas do ulubionych w przeglądarce. Masz ciekawy temat? Widzisz wypadek, pożar lub korek? - pisz na redakcja@wawainfo.pl lub daj nam znać na facebookowym profilu Wawa Info.'

Następny artykułNie przegap i subskrybuj nas na Google News:Obserwuj nas na Google News Google News