Jak sprawnie sprzedać lub wynająć nieruchomość przy współpracy z biurem nieruchomości?
Sprzedaż bądź najem nieruchomości to nie lada wyzwanie. Na dzisiejszym mocno konkurencyjnym i przepełnionym rynku nieruchomości ciężko się wyróżnić. Rozwiązaniem może być współpraca z profesjonalną agencją! Jak sprawnie sprzedać lub wynająć lokal mieszkalny przy współpracy z biurem nieruchomości? Przedstawiamy triki, które znacznie ułatwiają cały proces!
Współpraca z biurem nieruchomości się opłaca
Biura nieruchomości zostały owiane złą sławą. Całkowicie niesłusznie! Współpraca z takim podmiotem może dać wiele korzyści. Głównym zadaniem biura jest nadzorowanie całego procesu sprzedaży, najmu bądź zakupu nieruchomości. Agencja przygotowuje lub znajduje ogłoszenia sprzedaży lub najmu mieszkania/domu, przeprowadza negocjacje z właścicielami lub potencjalnymi nabywcami, dopełnia wszelkich formalności notarialnych, dokonuje prezentacji nieruchomości zainteresowanym osobom, a także sprawdza stan prawny lokalu. Innymi słowy, zajmuje się wszystkimi sprawami związanymi z działaniem na rynku nieruchomości.
Agenci doskonale poruszają się po rynku, znają przedziały cenowe. Potrafią przygotowywać trafne, atrakcyjne oferty – wiedzą, jak zachęcić potencjalnych kupców bądź najemców do finalizacji transakcji. Osobom poszukującym idealnej nieruchomości na wynajem bądź zakup pomagają przygotować listę wymagań. Z łatwością wyszukują oferty spełniające oczekiwania klientów.
Współpraca z biurem to znaczna oszczędność czasu i często niepotrzebnych nerwów. Dzięki doświadczeniu agentów cały proces przebiega sprawnie i bez większych komplikacji.
Sprzedaż nieruchomości krok po kroku – sprawdzone sposoby
Aby sprawnie sprzedać nieruchomość, w pierwszej kolejności należy poznać swoich klientów. Niestety wielu sprzedawców pomija ten krok, przez co już na samym początku skreśla swoje szanse na powodzenie transakcji. Jednak surowe dane techniczne w żaden sposób nie zachęcają do zakupów. Oferta musi przedstawiać korzyści, jakie nieruchomość może dostarczyć nowym właścicielom. Poznanie potrzeb potencjalnych kupców to zatem absolutny must have.
Oferta sprzedaży powinna być na tyle atrakcyjna, by wyróżniała się spośród konkurencyjnych. Na stronie https://www.kwadrat.io/ przeczytamy, że specjaliści z biura nieruchomości Kwadrat swoją pracę zaczynają od dogłębnego poznania nieruchomości, w celu określenia jej największych zalet. Następnie wdrażają rozwiązania podwyższające jej wartość, np. zmianę wystroju czy home staging. Ostatnim etapem jest stworzenie oferty z wykorzystaniem innowacyjnych narzędzi, a w tym filmów 3D.
Ogłoszenie sprzedaży domu bądź mieszkania powinno pojawić się na różnych stronach. Biuro nieruchomości Kwadrat kieruje oferty do portali nieruchomościowych i społecznościowych, wewnętrznej bazy klientów oraz inwestorów. To znacznie zwiększa szanse na sprawną sprzedaż.
Triki, dzięki którym szybko wynajmiesz nieruchomość
Zanim zamieścisz na portalach ogłoszeniowych ofertę najmu, dokładnie określ grupę docelową. Pozwoli Ci to przygotować spersonalizowaną ofertę, uwzględniającą szczegółowe potrzeby potencjalnych najemców. Na inne rzeczy zwraca bowiem uwagę student, a na inne para z małym dzieckiem.
Aby zwiększy zainteresowanie najemców, należy przygotować atrakcyjne ogłoszenie. Podobnie jak w przypadku sprzedaży można zmienić wystrój, wykorzystać home staging czy visual staging. Nieruchomość warto przygotować pod konkretnych najemców – i tu wracamy do tego, jak ważne jest określenie i poznanie grupy docelowej.
W ogłoszeniu nie może zabraknąć szczegółowych informacji dotyczących wszystkich kosztów miesięcznych nieruchomości – a w tym czynszu czy opłat za media. Należy także poinformować potencjalnego najemcę o wysokości kaucji zwrotnej oraz prowizji dla biura nieruchomości.
Ofertę warto zamieścić na różnych portalach ogłoszeniowych oraz na dedykowanych grupach w mediach społecznościowych.
Samodzielna sprzedaż bądź wynajem domu lub mieszkania to prawdziwe wyzwanie. Dlatego warto skorzystać z pomocy specjalistów z biura nieruchomości. Dzięki nim wszystko jest łatwiejsze.
Artykuł sponsorowany