Większość Polaków chce powrotu dzieci do szkoły. Najnowszy sondaż nie pozostawia złudzeń
Powrót do szkoły
Powrót do szkoły czeka uczniów już w najbliższy wtorek. Według badania, przeprowadzonego na potrzeby raportu Santander Consumer Banku "Polaków portfel własny: czas zmian", okazuje się, że wielu Polaków chce powrotu dzieci do szkół. Bank sprawdził, również jak rodzice ocenili naukę zdalną, która była prowadzona przez pierwsze miesiące pandemii.
Polacy chcą powrotu do szkół
Okazuje się, że co trzeci respondent jest zwolennikiem powrotu dzieci do szkół w trybie zmianowym. Trochę mniej osób odpowiedziało, że dzieci powinny wrócić do nauczania tradycyjnego, które obowiązywało przed pandemią koronawirusa w Polsce. Niemała część Polaków, bo aż 17 procent preferowałby naukę hybrydową, czyli taką, w której część zajęć byłaby prowadzona w szkole, a druga część odbywałaby się zdalnie. Okazuje się, że tylko co dziesiąta zapytana osoba jest zwolennikiem edukacji zdalnej, oczywiście do czasu zakończenia pandemii. Więcej o możliwych wariantach funkcjonowania placówek oświatowych przeczytasz tutaj.
Największe problemy
W przeprowadzonym badaniu zapytano Polaków również o największe problemy związane z wprowadzonymi obostrzeniami dotyczącymi edukacji. Okazuje się, że co trzeci pytany odpowiedział, że zajęcia prowadzone zdalnie uważa za mniej wartościowe od tych prowadzonych w klasycznej formie. Jako drugą najczęstszą odpowiedź, ponad 15 procent, wskazano brak kontaktu fizycznego dziecka z rówieśnikami w szkole. Na trzecim miejscu znalazło się nałożenie na rodziców dodatkowego obciążenia związanego z edukacją zdalną, tak odpowiedziało 12,5 procent badanych. Dodatkowo respondenci wskazali, że problemy sprawiały braki sprzętowe, brak odpowiednich umiejętności pedagogicznych oraz problem z zapewnieniem opieki.
Co przeszkadza Polakom?
Okazuje się, że naszym rodakom w systemie edukacji wadzi przede wszystkim nadmiar informacji i zbyt obszerny program nauczania. Z tym stwierdzeniem zgodziło się prawie 35 procent pytanych. Ponad 30 procent uważa, że jest kładziony za duży nacisk na przyswajanie wiedzy teoretycznej oraz konieczność uczenia się informacji na pamięć. Następne miejsca zajęły za ciężkie tornistry, prawie 28 procent i przytłaczająca liczba prac domowych, 36,4 procent. Dziesięć procent badanych powiedziało, że trudność stanowi za duża presja, jaką rodzice wywierają na dzieciach w związku z edukacją.