wawainfo.pl > Wiadomości > Chcieli zniszczyć dokumenty na dwa dni przed awarią Czajki. Mamy odpowiedź MPWiK
Aleksandra Olbryt
Aleksandra Olbryt 19.03.2022 03:24

Chcieli zniszczyć dokumenty na dwa dni przed awarią Czajki. Mamy odpowiedź MPWiK

awaria Czajki
Jakub Kaminski/East News

MPWiK i przetarg na niszczenie dokumentów 

MPWiK na dwa dni przed awarią "Czajki" ogłosiło przetarg dla zewnętrznej firmy na niszczenie dokumentów. 27 sierpnia o godzinie 12 na stronie spółki pojawiło się ogłoszenie o następującej treści: "Zamawiający zwraca się z prośbą o przedstawienie wstępnej wyceny na: Niszczenie dokumentów na potrzeby Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w m.st. Warszawie S.A. Formularz cenowy i Opis przedmiotu zamówienia wraz z Ogólnymi warunkami zamówienia dla usług w załącznikach". Ogłoszenie wygasło 4 września, również o godzinie 12. Nie wiadomo, kto został wybrany jako wykonawca zlecenia. 

MPWiK odpowiada: STOP FAKE NEWS 

- MPWiK w m. st. Warszawie S.A. prostuje fałszywe tezy i mity, jakie narosły wokół przetargu na niszczenie dokumentów. W przestrzeni medialnej pojawiło się bowiem wiele fałszywych tez, domysłów i teorii spiskowych. Sam fakt rozpisania przetargu na niszczenie dokumentacji świadczy o transparentności Spółki i jej działań, w związku z tym stanowczo sprzeciwiamy się wszelkim manipulacjom i kłamstwom. Przetarg ogłoszony 27.08.2020 r. na niszczenie dokumentów na potrzeby Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w m.st. Warszawie S.A. dotyczy zapotrzebowania na niszczenie dokumentów nie stanowiących zasobu archiwalnego Spółki. Do zniszczenia przeznacza się materiały robocze, tworzone na etapie przygotowań, powtórne kopie, materiały zawierające błędy, literówki i inne omyłki pisarskie. Są one na bieżąco wrzucane do specjalnie przygotowanych, zaplombowanych pojemników. Następnie po ich zapełnieniu przekazywane są do wykonawcy, który odbiera zaplombowaną zawartość. Sam proces niszczenia jest rejestrowany kamerą i zakończony wystawieniem certyfikatu - tłumaczy rzecznik MPWiK w przesłanym do nas oświadczeniu.

Zapotrzebowanie zgłoszone już 31 lipca 

- Zapotrzebowanie na usługę niszczenia dokumentacji zostało złożone w dniu 31.07.2020 r. Firma poprzednio realizująca tę usługę wypowiedziała Spółce współpracę, nowy wykonawca nie został wyłoniony, a postępowanie jest obecnie na etapie rozeznania rynku.  Termin realizacji usługi zostanie określony do 31.12.2020 r. Podkreślamy, że MPWiK w m. st. Warszawie S.A. działa pod nadzorem Archiwum Państwowego w Warszawie i opiera się na normatywach zatwierdzonych przez tę instytucję: Instrukcji Kancelaryjnej, jednolitym rzeczowym wykazie akt, a także na Instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania Wydziału Archiwum Zakładowego.  Dokumentacja techniczna jest rejestrowana w systemie EEWA i na bieżąco digitalizowana.

To nie niszczenie, a brakowanie dokumentacji 

MPWiK tłumaczy, że usługa, którą spółka chciała zamówić w ogłoszeniu, miałaby polegać na brakowaniu (a nie na niszczeniu) dokumentacji niearchiwalnej w Wydziale Archiwum Zakładowego. Taką inicjuje kierownik tego wydziału. - Do procedury brakowania stosuje się odpowiednio przepisy ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach. Przekazywanie materiałów archiwalnych do Archiwum Państwowego w Warszawie odbywa się zgodnie z ww. ustawą oraz przepisami wydanymi na jej podstawie - tłumaczy zespół prasowy MPWiK.

Tagi:
Powiązane