wawainfo.pl > Ulice > Ogromna awaria w części Warszawy. Mieszkańcy nie mają ciepłej wody i ogrzewania
Julian Bakuła
Julian Bakuła 19.03.2022 03:22

Ogromna awaria w części Warszawy. Mieszkańcy nie mają ciepłej wody i ogrzewania

Rankiem w dwóch rejonach Warszawy doszło do awarii ciepłowniczej.
ARKADIUSZ ZIOLEK/East News

W wyniku awarii wyłączono ogrzewanie

W czwartek (26.11) po godzinie 8:00 w Warszawie wystąpiła awaria ciepłownicza, w wyniku której spółka Veolia wstrzymała dostawy ciepła do budynków w dwóch rejonach miasta. O godzinie 8:10 ogrzewania i dostępu do ciepłej wody pozbawionych zostało 47 obiektów mieszkalnych w rejonie Alei Niepodległości. 

Na przywrócenie dostaw ciepła mieszkańcy będą musieli poczekać do godziny 23:50. Z kolei o 8:30 wstrzymano dostawy ciepła do 14 budynków w rejonie ul. Grottgera - przy ul. Dworkowej, Morskie Oko, Puławskiej i Smetany. Usunięcie tej awarii ma nastąpić dopiero w piątek (27.11) o godzinie 8:30, warszawiacy tych rejonów, będą zatem pozbawieni ciepłej wody i ogrzewania przez 24 godziny.

Przyczyny awarii ustali komisja

"W przypadku ul.Grottgera otrzymaliśmy informację na telefon Pogotowia Ciepłowniczego, w przypadku Alei Niepodległości – Pracownicy Veolii zauważyli zagrożenie awarią podczas przeglądu sieci ciepłowniczej" - przekazała Wawa Info Aleksandra Żurada, dyrektor komunikacji spółki Veolia.

"Oczywiście, pracujemy nad tym, aby wskazane czasy skrócić i wznowić dostawy ciepła jak najszybciej. Przyczyny awarii będzie ustalała komisja awaryjna, standardowo powoływana w takich przypadkach" - czytamy w oświadczeniu przesłanym przez Żuradę.

Inteligentna Sieć Ciepłownicza skraca czas awarii?

W roku 2015 spółka Veolia ogłosiła uruchomienie w Warszawie "Inteligentnej Sieci Ciepłowniczej" (ISC) mającej pozwolić na redukcję emisji dwutlenku węgla oraz przybliżenie miasta do modelu "Smart City".

ISC miała również zwiększyć wygodę mieszkańców. - Odbiorcom zapewni podniesienie jakości dostaw ciepła poprzez elastyczne reagowanie na chwilowe zapotrzebowania klientów na ciepło i skrócenie czasu reakcji w sytuacjach awaryjnych - wyjaśniał Paweł Balas, dyrektor projektu ISC.

Centralne Repozytorium Danych 

Projekt ISC wiązał się również z modernizacją Centralnego Repozytorium Danych w celu umożliwienia dynamicznego monitoringu kluczowych parametrów całej sieci ciepłowniczej, co pozwala na wczesne wykrywanie awarii i szybką reakcję w przypadku ich wystąpienia.

- Dane zbierane w Repozytorium Danych to przede wszystkim parametry operacyjne pracujących urządzeń, gromadzone w postaci szeregów czasowych. Główne ich źródła to systemy zdalnego sterowania przepompowni i komór, system telemetrii węzłów, dane o ilości i parametrach ciepła wprowadzanego do systemu oraz prognoza pogody. Naszym celem jest optymalizacja pracy systemu ciepłowniczego i węzłów cieplnych, aby maksymalnie zmniejszyć straty przesyłowe oraz dostarczyć bezpieczne i niezawodne ciepło do wszystkich naszych odbiorców - tłumaczył Marek Zając, Dyrektor Inżynierii Eksploatacji w Veolia Energia Warszawa S.A.

Powiązane