Decyzja właśnie zapadła, 1 lutego wiele się zmieni. Wracają stare zasady w komunikacji miejskiej w Warszawie

Autor Mateusz Dolak - 26 Stycznia 2021
guzik w komunikacjiŹródło: ztm

1 lutego pasażerów komunikacji miejskiej w Warszawie czekają zmiany. Od początku miesiąca ZTM przywraca funkcjonowanie "ciepłych guzików" i przystanków na żądanie.

Pasażerowie prosili

Zarząd Transportu Miejskiego twierdzi, że zmiany wprowadzane są na prośbę samych pasażerów. Ci, w czasie ostatnich dużych mrozów, mieli pisać do ZTM skargi na chłód w pojazdach komunikacji. Urzędnicy doszli do wniosku, że to z powodu konieczności otwierania wszystkich drzwi przez które uciekało podgrzane przez ogrzewanie powietrze.

Przypomnijmy, przed wybuchem pandemii kierowca nie otwierał wszystkich wejść, a żeby to nastąpiło, pasażerowie musieli nacisnąć guzik znajdujący się na drzwiach pojazdu. W zimne dni sprawiało to, że ciepłe powietrze nie uciekało na zewnątrz, a w lecie takie rozwiązanie pozwalało na efektywniejsze działanie klimatyzacji, która chłodziła strefę pasażerską.

Ciepły guzik służył też pasażerom do sygnalizowania chęci wysiadki na przystanku na żądanie. Dlatego razem z włączeniem guzików, ZTM przywraca funkcjonowanie przystanków "NŻ".

Młoda kobieta w małym samochodzie nie miała szans. Tragiczny wypadek, 27-latka zginęła na miejscuMłoda kobieta w małym samochodzie nie miała szans. Tragiczny wypadek, 27-latka zginęła na miejscuCzytaj dalej

Stare-nowe

Przez kilka miesięcy pasażerowie odzwyczaili się od używania przycisków i konieczności informowania o chęci opuszczenia pojazdu. Dlatego przypominamy jak korzystać z nowych-starych zasad.

Jak czytamy na stronie ZTM, w przypadku "ciepłych guzików” pasażerowie wysiadający i wsiadający są zobowiązani samodzielnie otworzyć drzwi naciskając przycisk znajdujący się na lub przy drzwiach po zatrzymaniu się autobusu na przystanku.

Z kolei, gdy docieramy do przystanku na żądanie musimy dać kierowcy odpowiednio wcześniej jasny sygnał do zatrzymania, bo inaczej pojedzie on dalej, a nas czeka dłuższy spacer lub konieczność oczekiwania na kolejny pojazd.

Pasażer zamierzający wysiąść na przystanku oznaczonym „na żądanie” powinien wcisnąć przycisk oznaczonego „STOP” lub „na żądanie”, a jeśli nie ma odpowiedniego przycisku, powinien zgłosić potrzebę zatrzymania obsłudze pojazdu. Z kolei osoba zamierzająca wsiąść na takim przystanku powinna zasygnalizować ten zamiar poprzez wyraźne podniesienie ręki do czasu zauważenia włączonego kierunkowskazu. ZTM przypomina, że zasygnalizowanie potrzeby zatrzymania powinno być dokonane w sposób umożliwiający bezpieczne zatrzymanie pojazdu na przystanku.

źródło: wawainfo.pl
zdjęcie: ztm

Czekamy na Wasze informacje

wawainfo.pl - to portal z informacjami o Warszawie, dodaj nas do ulubionych w przeglądarce. Masz ciekawy temat? Widzisz wypadek, pożar lub korek? - pisz na redakcja@wawainfo.pl lub daj nam znać na facebookowym profilu Wawa Info.

Artykuły polecane przez redakcję WAWA INFO:

Następny artykułNie przegap i subskrybuj nas na Google News:Obserwuj nas na Google News Google News