Nowe tramwaje w Warszawie. Pierwsze zobaczymy na ulicach jeszcze w tym roku

Już na początku lata do Warszawy trafią pierwsze ze 123 zamówionych nowych tramwajów. Modele Hyundaia pomieszczą nawet 240 osób. Będą to najnowocześniejsze pojazdy w Polsce - ciche, klimatyzowane i bardzo wygodne.
Nowe tramwaje w Warszawie
Warszawa zamówiła 123 nowe tramwaje, które zasilą stołeczny tabor. Pierwsze z nich pojawią się w mieście już latem, a następne dołączać będą od początku 2022 roku, aż do kwietnia 2023. Są to najnowocześniejsze pojazdy wyprodukowane przez firmę Hyundai. Z powodu pandemii koronawirusa dostawy przesunęły się w czasie o pięć miesięcy.
Tramwaje będą prezentowały barwy stołecznego transportu publicznego - pomalowane zostaną na żółto, czerwono i czarno. Tramwaje Warszawskie informują, że nadwozia pierwszych dwóch są już gotowe, właśnie trwają prace wykończeniowe. Zamontowano już czerwone fotele.
Pierwszy nowy, niskopodłogowy tramwaj od Hyundaia wyjedzie na torowisko już latem. Umowa z firmą, która dostarczy wszystkie pojazdy została podpisana w 2019 roku.
Produkcja idzie bez zastrzeżeń
Pod koniec 2020 spółka skontrolowała prace produkcji i oceniła, że wszystko przebieg bez zastrzeżeń. Według harmonogramu, w połowie tego roku dwa pierwsze tramwaje będą przygotowane do uruchomienia. Przejdą wówczas badania fabryczne.
- Po ich zakończeniu, pod koniec drugiego kwartału trafią do Warszawy. Wówczas rozpoczną się procedury homologacyjne. Pierwszy tramwaj zostanie przekazany do odbioru Tramwajom Warszawskim pod koniec trzeciego kwartału - opisują Tramwaje Warszawskie.
Tramwaje "szyte na miarę" dla Warszawy
Spółka zaznacza, że konstrukcja pojazdów jest "szyta na miarę", czyli przystosowana do potrzeb poruszania się po Warszawie. Tramwaje będą miały całkowicie płaską podłogę i skrętne wózki. W odróżnieniu od obecnie używanych tramwajów, w nowym taborze przedni i ostatni wózek będzie tzw. wózkiem obrotowym.
To rozwiązanie pozwoli na ograniczenie zużycia szyn, zapewni również cichszą jazdę na łukach. Dodatkowo każdego koło zostanie wyposażone w absorber hałasu.
Do stolicy tracić mają trzy rodzaje pojazdów, o różnej długości, w wersji jednokierunkowej i dwukierunkowej. Wśród nich te, które będą najdłuższymi w Warszawie. Ich długość to prawie 33 metry, a więc aż 2,5 metra niż obecnie jeżdżące po stolicy. Dzięki temu rozwiązaniu w każdym pojeździe będzie mogło jednocześnie podróżować nawet 240 osób.
Tramwaje będą klimatyzowane, wyposażone w monitoring wewnętrzny i zewnętrzny z dostępem on-line oraz w system informacji liniowej. Będą też przyjazne środowisku - spełniać będą wysokie wymagania dotyczące emitowanych dźwięków. Z kolei fabrycznie montowane zasobniki energii zapewnią dodatkową oszczędność.
Pojazdy złożone z polskich i europejskich części
Stolica będzie mieć najwięcej niskopodłogowych pojazdów w Polsce.
Dostawa pierwszej porcji tramwajów opóźniła się o pięć miesięcy przez pandemię koronawirusa - wykonawca poinformował o tym miasto i przedstawił dokumenty, które potwierdzają działanie siły wyższej, która uniemożliwiła terminowość.
Czekamy na Wasze informacje
wawainfo.pl - to portal z informacjami o Warszawie, dodaj nas do ulubionych w przeglądarce. Masz ciekawy temat? Widzisz wypadek, pożar lub korek? - pisz na redakcja@wawainfo.pl lub daj nam znać na facebookowym profilu Wawa Info.
Artykuły polecane przez redakcję WAWA INFO:
- Kot zginął w ogromnych męczarniach. Zmowa milczenia na osiedlu, nie chcą wskazać sprawcy
- Na profilu Miasta Stołecznego Warszawa zawrzało. Poszło o zdjęcie Pałacu Kultury i Nauki
- Zabójstwo w zakładzie psychiatrycznym. Nie żyje 79-letni pacjent
źródło: wawainfo.pl
zdjęcie główne: Tramwaje Warszawskie
