Zamawiasz przejazdy przez aplikacje? Dziś wszystko się zmieni, wielu będzie niezadowolonych

Autor Aleksandra Olbryt - 1 Października 2020
kierowcyŹródło: Pixabay

Kierowcy bez licencji nie będą mogli już przewozić pasażerów. Wszystko przez nowe przepisy obowiązujące od 1 października. Wprowadzenie wymogu posiadania licencji z jednej strony da satysfakcję taksówkarzom, który protestowali wielokrotnie przeciwko uprzywilejowaniu Ubera i Bolta w tej kwestii. Z drugiej – z założenia ma zwiększyć bezpieczeństwo pasażerów, eliminując z rynku zupełnie przypadkowych kierowców.

Kierowcy od dziś tylko z licencją

Kierowcy firm takich jak Uber, Bolt (dawny Taxify) czy myTaxi mogli do tej pory wozić pasażerów nie posiadając licencji, jakiej prawo wymagało od taksówkarzy. Ci ostatni byli z tego powodu oburzeni i sfrustrowani. Przepisy, które mają wchodzą w życie dzisiaj - 1 października - powinny przyczynić się do zakończenia wojny w środowisku przewoźników. Jak zawsze jest jednak druga strona medalu. Zmiany uderzą bowiem w klientów - uprawnionych kierowców będzie mniej niż do tej pory. Trzeba więc będzie dłużej poczekać i więcej zapłacić za kurs.

Dzisiaj grzeje:
1. Nikt nie wiedział, co się dzieje z Hanną Gronkiewicz-Waltz. Media właśnie ujawniły, do końca życia będzie cierpieć
2. Abonament RTV w 2021 roku będzie wyższy. Ale nie wszyscy muszą go płacić, lista zwolnionych zaskakuje długością
3. Porażające wiadomości z Mazowsza. 12-letnia dziewczynka odebrała sobie życie. Kolejna ofiara hejtu na osoby LGBT+?

Sześć lat Ubera w Polsce

Jak podsumowuje dziennik "Rzeczpospolita", po sześciu latach obecności w Polsce sytuacja Ubera wreszcie się stabilizuje. Ministerstwo infrastruktury długo zwlekało z wprowadzeniem przepisów porządkujących na nowo rynek przewozów, a teraz - w końcu - status przewoźników korzystaj

Są już wyniki głosowania, które wzbudza mnóstwo emocji. Na co wydamy najwięcej pieniędzy w 2021 roku?Są już wyniki głosowania, które wzbudza mnóstwo emocji. Na co wydamy najwięcej pieniędzy w 2021 roku?Czytaj dalej

ących z aplikacji wydaje się klarować. Obowiązujące od początku października przepisy zdają się być skutecznym remedium na zakończenie konfliktu między przewoźnikami "z aplikacji" a tradycyjnymi taksówkarzami. Jednak z pewnością uderzą po kieszeni klientów - wprowadzenie obowiązkowych licencji ograniczy rynek, co w takich sytuacjach zwykle prowadzi do wzrostu cen. Wątpliwości budzi też zapowiedź zwolnienia przyszłych taksówkarzy z obowiązku znajomości topografii - szczególnie w dużych miastach nawigacje samochodowe wyjątkowo często potrafią wprowadzić w błąd.

Problem z uregulowaniem "pozataksówkowych" przejazdów nie tylko w Polsce

Warto wiedzieć, że nie tylko w naszym kraju uregulowanie kwestii prawnych dotyczących m.in. aplikacji Uber zajęło sporo czasu. Również w Londynie, gdzie dla Ubera jeździ blisko 45 tys. kierowców, problemy z legalnością działania tej firmy rozwiązane zostały dopiero dwa dni temu, i to nie wiadomo, na jak długo.

Czekamy na Wasze informacje

wawainfo.pl - to portal z o Warszawie, dodaj nas do ulubionych w przeglądarce. Masz ciekawy temat? Widzisz wypadek, pożar lub korek? - pisz na redakcja@wawainfo.pl lub daj nam znać na facebookowym profilu Wawa Info.| www.wawainfo.pl - wejdź po najważniejsze informacje ze stolicy.

ZOBACZ TAKŻE:

  1. Policja ostrzega: nie nosisz maseczki, ale masz przy sobie zaświadczenie? Możesz trafić do więzienia
  2. Kolejny wypadek na zakręcie mistrzów. Wideo
  3. Gwiazda TVN trafiła do szpitala z koronawirusem. Jej stan jest poważny
  4. Rząd wynajmuje mieszkania nieuprawnionym osobom? Raport "Rzeczpospolitej" niepokoi
  5. Znamy nowy skład rządu Morawieckiego. Premier podał nazwiska
  6. Trump skrywał prawdę o Covid-19. Na jaw wyszły ukrywane informacje
Kamil chciałby normalnie żyć. Wspierają go znani sportowcy, cała Polska udostępniaKamil chciałby normalnie żyć. Wspierają go znani sportowcy, cała Polska udostępniaCzytaj dalej

Następny artykuł
Nie przegap i subskrybuj nas na Google News:Obserwuj nas na Google News Google News