Bon turystyczny w praktyce. Masz dwie minuty, potem blokada

Autor Mateusz Dolak - 19 Sierpnia 2020
Bon turystycznyŹródło: East News - Andrzej Iwanczuk/REPORTER

Bon turystyczny to dodatkowa gotówka dla Polaków na wakacje. Wiele osób jeszcze w tym roku skorzysta z dodatkowych pieniędzy na wyjazd z dziećmi. Przypominamy, że na każde z nich przysługuje 500 zł. Okazuje się jednak, że zarówno przedsiębiorcy jak i turyści zgłaszają pierwsze problemy związane z jego realizacją.

Jak zrealizować bon turystyczny?

Bon Turystyczny - jak czytamy na oficjalnej rządowej stronie - to narzędzie, które ma na celu wsparcie finansowe polskich rodzin, osłabionej przez skutki pandemii COVID-19. Dopłata do wypoczynku pośrednio ma pomóc branży turystycznej. Bon wynosi jednorazowo 500 zł na każde dziecko do 18 roku życia lub 1000 zł dla dzieci z orzeczeniem o niepełnosprawności. Za pomocą bonu można dokonać płatności za usługi hotelarskie lub imprezy turystyczne realizowane przez przedsiębiorcę turystycznego lub organizację pożytku publicznego na terenie kraju. Bon turystyczny nie występuje w formie gotówki, można go uzyskać po zarejestrowaniu się na Platformie Usług Elektronicznych i zrealizować w miejscach, które są wymienione na stronie : https://bonturystyczny.polska.travel/lista-podmiotow.

Dzisiaj grzeje:
1. Przykry rekord na Mazowszu. Jest coraz gorzej, ministerstwo potwierdziło
2. Zajęli mu konto za 14 lat niepłacenia abonamentu, zrobił więc jedną rzecz. Sąd uznał, że nie musi płacić

Problemy z bonem turystycznym

I to właśnie na problemy z realizacją bonu narzekają właściciele obiektów turystycznych. Jeden z takich przypadków opisał portal money.pl. "Wszystko przez czas, jaki mają właściciele obiektów na wpisanie kodu, który otrzymuje klient SMS-em. Są na to tylko 2 minuty." - relacjonuje portal i przytacza słowa przedsiębiorcy. - W przypadku obiektów z recepcją i płatności na miejscu, nie jest to problemem. Ale my nie obsługujemy recepcyjnie klientów, wszystko odbywa się online, nie mamy bezpośredniego kontaktu z turystami - mówi pan Zbigniew, który prowadzi apartamenty we Wrocławiu. - Aby zrealizować płatność, muszę umówić się z klientem na konkretną godzinę, a i to nie daje pewności, że się uda. Klient dostaje kod, musi do mnie ten kod wysłać, mija więc już jakaś chwila. Ja muszę być wówczas przy komputerze i mam parę sekund, żeby wklepać kod do systemu. Inaczej przepada i całą procedurę trzeba zaczynać od nowa - opowiada przedsiębiorca. Money.pl opisuje, że mężczyzna z jednym klientem przez trzy dni próbował zrealizować taki kod.

Łukasz Szumowski zostawił plan na jesień. Odchodzący minister o wszystkim opowiedział w radiuŁukasz Szumowski zostawił plan na jesień. Odchodzący minister o wszystkim opowiedział w radiuCzytaj dalej

Czekamy na Wasze informacje

wawainfo.pl - to portal z informacjami o Warszawie, dodaj nas do ulubionych w przeglądarce. Masz ciekawy temat? Widzisz wypadek, pożar lub korek? - pisz na redakcja@wawainfo.pl lub daj nam znać na facebookowym profilu Wawa Info.| www.wawainfo.pl - wejdź po najważniejsze informacje ze stolicy.

ZOBACZ TAKŻE:

  1. Poważne problemy "Pytanie na śniadanie" w TVP. Dziennikarka miała otrzymać specjalne zadanie
  2. Zdjęcia - Wjechał policyjnym BMW w... butle z gazem
  3. Łukasz Szumowski ogłosił nagłą rezygnację. Minister Zdrowia właśnie potwierdził
  4. Piotr jechał metrem, nikt nie spodziewał się, co nosił w portfelu. Prawda okazała się niewiarygodna
  5. Dramat na drodze, niestety nie żyje, nic nie dało się zrobić. Policja przekazała porażające szczegóły
  6. Dramat Rafała Mroczka. Trwa walka z czasem

Pilne ostrzeżenia na wschodzie Polski. Wydano alert, trzeba bardzo uważaćPilne ostrzeżenia na wschodzie Polski. Wydano alert, trzeba bardzo uważaćCzytaj dalej

Następny artykuł
Nie przegap i subskrybuj nas na Google News:Obserwuj nas na Google News Google News