Ważny, niespodziewany komunikat Biedronki dla wszystkich klientów. Wielu nie będzie zadowolonych

Autor - 12 Sierpnia 2020
Biedronka wydała komunikatŹródło: wikiepdia.org

Biedronka zaskoczyła klientów wydaniem ważnego komunikatu. Mało kto się spodziewał podobnej informacji od sieci. Warto zapoznać się z tym, co przekazano. Chodzi o karę, jaką UOKiK nałożył na sklep po stwierdzeniu nieprawidłowości.

Biedronka ukarana przez UOKiK

Biedronka została zobowiązana do zapłacenia ogromnej sumy pieniędzy. Klika dni temu Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta zadecydował o nałożeniu na sklep kary. Powodem miało być umyślne wprowadzanie klientów w błąd jeśli chodzi o ceny poszczególnych produktów. Miały być źle przyporządkowane, co zdecydowanie utrudniało robienie zakupów. Sami konsumenci zgłosili ten problem. Zdecydowano, że sieć ma zapłacić 115 milionów złotych.

- Setki sygnałów dotyczyły wyższych cen w kasie niż na sklepowych półkach lub braku cen przy towarze. Skargi dały podstawę do wszczęcia postępowania przeciwko Jeronimo Martins Polska. W jego trakcie Prezes Urzędu zlecił kontrole Inspekcji Handlowej, które potwierdziły skalę nieprawidłowego informowania o cenach w sklepach należących do JMP. Z ustaleń Urzędu wynika, że praktyka trwa co najmniej od 2016 r. - stwierdził UOKiK.

Dzisiaj grzeje:
1. Ministerstwo Zdrowia przekazało pilne, nagłe ostrzeżenie dla wszystkich Polaków. Nie chodzi o koronawirusa
2. Niemcy w wielkim pościgu za uciekającym Polakiem. Sceny jak z filmu, wszyscy zdębieli

Biedronka odpowiada na zarzuty

Biedronka postanowiła wydać ważna oświadczenie, w którym odpowiada na wnioski UOKiK.

- Nie podzielamy wniosków zawartych w decyzji ogłoszonej przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Od wielu lat jesteśmy zaangażowani i lojalni wobec naszych klientów, a wartości te były wielokrotnie wystawiane na próbę w ciągu tych 25 lat działalności, w tym w bardzo trudnych i bezprecedensowych okolicznościach wywołanych pandemią - oświadcza Jeronimo Martins.

Sieć zaznacza, że pomyłki są wynikiem nieumyślnych ludzkich błędów. Okazjonalny brak etykiet cenowych czy jednorazowe błędy w oznaczaniu są według sieci bardzo rzadkie, a przede wszystkim niezamierzone.

Uwaga, żółty alarm dla połowy kraju. Zagrożenie zdrowia i życia, sytuacja jest poważnaUwaga, żółty alarm dla połowy kraju. Zagrożenie zdrowia i życia, sytuacja jest poważnaCzytaj dalej

Klienci nie są bez winy

Sieć podkreśla, że błędy zdarzały po obu stronach, a część omyłek jest winą samych klientów. Jak głosi komunikat, Biedronka często ponosiła straty finansowe z tego powodu. Ponadto, sklep podaje, iż stara się wyeliminować podobne błędy, a do tego sprawia, że wiele rodzin zaoszczędziło na zakupach gigantyczne pieniądze.

- W okresie od 2017 r. do lipca 2020 r. polskie rodziny zaoszczędziły ponad 17 mld zł dzięki akcjom promocyjnym w sieci Biedronka. A w samym tylko okresie pandemii, od marca do lipca 2020 r., oszczędności te wyniosły 2,4 mld zł.- napisano w komunikacie.

Wiele osób może nie być zadowolonych z komunikatu sieci. Część klientów zapewne wolałaby, żeby Biedronka po prostu przyznała się do winy i zadeklarowała poprawę. Bardzo możliwe jednak, że oświadczenie pomoże w uratowaniu wizerunku sklepu i przekona część oburzonych konsumentów do racji dyskontu.

ZOBACZ TAKŻE:
1. Czy tym ludziom nie jest wstyd? Zdjęcie znad Morskiego Oka, które mówi więcej, niż tysiąc słów
2. Wideo - Koszmarny wypadek. Kobieta wypożyczyła przeraźliwie drogie Ferrari. Kilka minut później doszło do tragedii
3. Już niebawem w Warszawie powstaną "szuflandie". Tajemnicza nazwa kryje zdumiewającą niespodziankę
4. Niebywałe, co planują zrobić ze słoniami z warszawskiego ZOO. Wielu złapie się za głowy
5. Ważna, nagła informacja od Ministerstwa Edukacji. Nikt się nie spodziewał
6. Druzgocąca wiadomość z samego rana, kondolencje spływają ze wszystkich stron. Lekarze byli bezradni, nie żyje uwielbiany gwiazdor

Następny artykułNie przegap i subskrybuj nas na Google News:Obserwuj nas na Google News Google News