Robisz zakupy w Biedronce? Uważaj na podstęp, konsekwencje mogą być opłakane

Na Facebooku profil Biedronka Polska reklamuje się hasłem "Biedronka: Weź wszystko, co chcesz w 10 minut". Jak się okazuje, profil ten jest oszustwem i nie ma nic wspólnego z popularną siecią sklepów firmy Jeronimo Martins. Niestety, patrząc na komentarze publikowane na nieprawdziwym koncie marketu, wiele osób daje się nabrać na ten podstęp.
Biedronka Polska - oszust na Facebooku
Na facebookowym profilu Biedronka Polska opublikowano post, w którym jest napisane: "Duże otwarcie! Teraz możesz wygrać 10 min w naszym sklepie, aby szaleć (...) masz okazję zwariować w jednym z naszych sklepów i wziąć co chcesz przez 10 min". Patrząc na liczne komentarze pod wpisem, taka "okazja" skusiła wiele osób.
Dzisiaj grzeje:
1. W bankomatach pojawił się nowy banknot. Nie zdziw się, jak go otrzymasz
2. Zabytkowe samochody pod inwestycje. Nawet nie wiesz, ile możesz na nich zarobić
Fałszywa Biedronka wyłudza dane osobowe
Klienci Biedronki żądni okazji niewiele myśląc klikają w zawarty w poście link, który odsyła ich do Ankiety Google. Taka kampania phishingowa polega wyłącznie na nakłonieniu klienta do wypełnienia ankiety pod pretekstem konkursu i pozyskania danych osobowych klienta oraz przy okazji także zgody na ich użycie w celach reklamowych.
Sztuczki psychologiczne w na profilu Biedronka Polska
Według opisu zamieszczonego na stronie wypełnienie ankiety jest dopiero pierwszym krokiem w konkursie Biedronki. Po jej wypełnieniu ma nastąpić kwalifikacja do drugiej części konkursu. Problem polega na tym, że kwestionariusz po wypełnieniu za każdym razem pokazuje ten sam tekst oraz odnośnik do kolejnego etapu. To dodatkowo podkręca emocje wywoływane u klientów.
Nie darmowe zakupy, a bon prezentowy od Biedronki
Prawdziwe oszustwo Biedronki ujawnia się, gdy klient trafia na stronę autorów. Po pierwsze, wówczas okazuje się, że okazja wcale nie dotyczy "10 min szaleństwa", ale bonu na 500 złotych. Po drugie, aby wziąć udział w konkursie, należy podać komplet danych osobowych, w tym nazwisko, adres i numer telefonu. Trzeba też wyrazić zgodę na ich przetwarzanie wykorzystanie w celach reklamowych przez organizatora, czyli zarejestrowaną w Singapurze firmę Pelema.
Haczyki w regulaminie konkursu Biedronka Polska
Jeszcze większe kruczki prawne czekają na uczestników konkursu Biedronki w regulaminie akcji. Organizator zaznacza w nim, że jest tylko jedna nagroda, a na zgłoszenia czeka do końca 2020 roku. Co więcej, zastrzega sobie prawo do odwołania konkursu bez podania przyczyny, ale z zachowaniem praw nabytych, tj. uzyskanych zgód marketingowych. W regulaminie konkursu widnieje również zapis, że można wziąć udział w konkursie bez zgody na przetwarzanie danych, ale wówczas należy przesłać wymagane dane osobowe za pośrednictwem poczty e-mail.
Fałszywy profil Biedronki usunięty z Facebooka?
Z naszych informacji wynika, że fałszywy profil Biedronki prawdopodobnie został usunięty z Facebooka. Ostrzegamy jednak, by szczególnie zwracać uwagę tego rodzaju reklamy w pojawiające się w mediach społecznościowych. Coraz częściej bowiem media społecznościowe stają się areną dla oszustów podszywających się pod znane marki, którzy wyłudzają dane osobowe nieświadomych niczego klientów.
ZOBACZ TAKŻE:
- Debata prezydencka w Końskich i Lesznie. Na antenie TVP nagle doszło do kuriozalnej sytuacji, której nikt się nie spodziewał
- Justyna Żyła nie może przeboleć końca związku z Piotrem? Wyznała, jak to jest być samotną matką, padły mocne słowa (FOTO)
- Potworny odór i brunatno-czerwona woda. Śnięte ryby w rzece. Co się stało?
- Rowerzysta jechał torowiskiem tramwajowym. Było o włos od tragedii
- Ministerstwo Zdrowia wprowadziło zmiany. Obowiązują nowe zasady odbywania kwarantanny
- Porażające informacje o stanie zdrowia gwiazdy "Klanu". Jest bardzo źle
